After Overhead
De After Overhead is samen met de Forward Overhead (en natuurlijk ProSim737) het zenuwcentrum van het vliegtuig. Via deze beide panelen worden alle systemen geactiveerd en gecontroleerd.
De After Overhead (AFT OVH) wordt niet zoveel gebruikt als de FWD OVH en komt meestal aan bod als controlesysteem bij het begin van een start-up :
- IRS alignment
- Oxygen pressure
- PSEU light
- GPS light
- Service Interphone
- Engine panel (EEC )
- Landing gear indicators
- Mach & Stall warning
- Reverser lights
- Flight recorder
SAMENSTELLING
De onderdelen van de After overhead komen van FlyEngravity en is samengesteld uit :
- Frame;
- ICS pcb’s met schakelaars;
- Annunciator holders met legends;
- Subpanels;
- Displays;
- Knoppen;
- Coverbox voor het frame;
- Bezels en decals;
- 5 Flat cables
ICS AFT Frame
Dit is de metalen kader waarop alles wordt gemonteerd zoals de ICS-pcb’s met schakelaars, annunciators, panels, gauges, displays en decals. Alle openingen zijn op dit frame al voorzien. Dit frame is ook voorzien van de verschillende DZUS-fasteners.
.
ICS Pcb’s
Dit zijn de printplaten die op de achterkant van het frame worden monteerd. De AFT-OVH bestaat uit 5 pcb’s die elk individueel verder worden doorverbonden met de FWD Overhead. Deze verbinding gebeurt met een platte kabel. De 5 platte kabels hebben elk een verschillende breedte zodat vergissen bij het doorlinken onmogelijk is.
De ICS-pcb’s zijn voorzien van Smd-leds (annunciators), schakelaars en displays zoals LE Devices (Flaps/Slats) en IRS Display.
Annunciator holders met legends
Deze 20 annunciator holders (behuizing van de annunciator of indicators) zijn samengesteld uit 4 delen : externe houder, interne houder, doorzichtig zelfklevend plaatje in plexiglas en het plaatje met het opschrift (legend).
SubPanels
Deze panels zijn geen EPB-panels (Easy Panel Backlighting) zoals bij de FWD Overhead. De backlighting van deze subpanels gebeurt via Smd-leds die ingebouwd zijn op de ICS-pcb’s.
De AFT OVH is voorzien van 10 panels van elk 4 mm dikte.
Displays
De 2 displays zijn de verschillende digitale read-outmodules die te vinden zijn op de AFT OVH.
Men onderscheid de displays van de LE Devices (Flaps/Slats) en IRS Display.
Beiden zijn al gemonteerd op een ICS-pcb.
Gauges
De gauges zijn de verschillende meterjes op de AFT OVH. Voor de AFT OVH beperkt zich dat maar tot één gauge namelijk die van de Oxygen pressure. Voorlopig wordt deze opening opgevuld met een ‘decal’ of sticker. In de toekomst wordt deze vervangen door een metertje van Flight Illusion.
Knoppen
Het ICS-AFT OVH wordt geleverd met 2 Boeing Style knoppen(IRS) en 3 speciale knoppen voor Dspl Sel, Sys Dspl en Audio V-B-R.
Coverbox
De coverbox is de ‘doos’ waarin het OVH-frame wordt gemonteerd. Het frame wordt zo bevestigd dat men dit voor werkzaamheden binnenin aan de voorzijde kan losmaken en openkantelen naar onder.
De coverbox wordt op zijn beurt vastgemaakt aan de metalen draagarm van het OVH-draagframe.
In de beide coverboxen van FWD en AFT OVH zijn er openingen voorzien om kabels door te trekken naar beide onderdelen.
Bezel en Decals
Eventuele stickers die men hier en daar kan aanbrengen om heel de zaak wat realistischer af te werken.
*** Decal set After Overhead ***
De bezel is een ring die rond de opening komt van de Oxygen pressure-gauge.
Flat Cables
De AFT-OVH bestaat uit 5 pcb’s die elk individueel verder worden doorverbonden met de FWD Overhead. Deze verbinding gebeurt met een platte kabel. De 5 platte kabels hebben elk een verschillende breedte zodat vergissen bij het doorlinken onmogelijk is.
.
.
ASSEMBLAGE AFT OVERHEAD
Voor mij is er bij deze After Overhead geen assemblage bij te pas gekomen. Alles was al gemonteerd op het frame door FlyEngravity.
Mij rest nog enkel het frame in de coverbox te plaatsen (idem FWD OVH) en de 5 ‘flat cabels’ aan te sluiten op de AFT OVH en FWD OVH.
.
.
CONFIGUREREN AFT OVERHEAD
Verdere configuratie van schakelaars en indicators is niet noodzakelijk vermits de AFT OVH is verbonden met de FWD OVH en dus een onderdeel vormt van de FWD OVH.
Het ICS-systeem en ProSim737 zijn hierbij op elkaar afgestemd door de voorprogrammatie in ProSim737 waardoor alle functies reeds werken.